Algortime van Google

Als tekstschrijver hoor je je tegenwoordig minimaal als SEO-specialist te profileren. Dankzij slimme teksten zouden pagina’s van websites door de zoekmachine van Google “hoger” worden weergegeven.

Helaas, was het maar zo simpel. De theorie is dat er in een tekst een bepaald aantal sleutelwoorden moet staan die relevant zijn. Dat zou Google “fijn vinden”. Een prachtige theorie, maar niet eentje die wij omarmen. Er is namelijk niemand die weet hoe Google’s algoritme exact werkt, behalve meneer Google zelf. De theorie is al verschillende keren veranderd en zal nog veel vaker worden aangepast. Moeten we dan constant onze teksten gaan aanpassen? Nee, onzin. Totale onzin.

Onze visie

Om vanuit het niets op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google te worden weergegeven, dient er een flink marketingbudget beschikbaar te zijn. Als een website organisch groeit, dus zonder kunstmatige ingrepen zoals het kopen van backlinks of Facebook-likes, dan ben je als bedrijf gewoon goed bezig.
Laten we het kort houden: populaire sites met een goede naam, veel normale backlinks, technisch goede pagina’s én unieke, goede content, maken de meeste kans op een hoge positie. Adverteren via Google AdWords? Ja, als je maar genoeg geld hebt, dan kom je zeker op de eerste plaats, als adverteerder. Zorg voor de basis. Een goed bedrijf, een goede website en kwaliteit. Laat het groeien.

Content

Wij beperken ons tot goede, unieke content. Niets meer, niets minder. Zorg dat er goede content is, dan volgt de rest vanzelf, dat is ons motto. De rest van het verhaal laten we aan de marketingboys over.

Sleutelwoorden

Natuurlijk maken wij gebruik van sleutelwoorden, maar op een natuurlijke, organische manier. Als we schrijven over arbeidsongeschiktheid, dan zal dit woord vanzelf een aantal keren terugkomen in de tekst. Dat is geen slimme truc, dat is gewoon een kwestie van goed schrijven en logisch nadenken. Zijn wij dan SEO-tekstschrijvers? Blijkbaar wel.

Jdls923842ssQQ of televisies

Eerlijk is eerlijk, als u net een bedrijf bent gestart met als doel om het product “jdls923842ssQQ” te verkopen, dan wordt het allemaal een stuk makkelijker, aangezien het een uniek sleutelwoord is. Het wordt pas moeilijk en misschien wel onmogelijk om online goed gevonden te worden als u een kleine ondernemer bent die online televisies van Philips probeert te verkopen. U begrijpt zelf wel waarom. Gelukkig valt het leeuwendeel van alle bedrijven tussen deze twee uitersten.

Meedenken

Wij denken met u mee en geven desgevraagd altijd eerlijk advies. Van ons hoort u geen onzin.